Observanstech

procedura obtinere NUI

Începând cu 1 Martie 2022, obținerea certificatului de atribuire a numărului unic de identificare a
aparatelor de marcat electronice fiscale, pe scurt NUI, se poate obține doar cu ajutorul formularului C801,
formular pus de dispozitia tuturor de către Agenția Națională de Administrare Fiscală, pe scurt ANAF.

1.
Arhiva ZIP

După vânzarea către clientul final a Casei/Caselor de Marcat, vom crea o arhivă zip care trebuie să
conțină urmatoarele fișiere scanate:

a. Factura și dovada plății;
b. Certificat garanție;
c. CUI – client;
d. Certificat Constatator punct lucru;
e. P.V. sigilare și Aviz
f. C.I. sau B.I. administrator

2.
Depunere formular

Contabilul care deține semnătura calificată, și care administrează SPV-ul (Spatiu Privat Virtual pe
ANAF) clientului, trebuie să depună pe SPV, formularul C801, validat, cu arhiva zip atașată, arhiva
care să cuprindă documentele de la punctul 1, semnat digital, cu semnatura calificată.

3.
Primire NUI

După depunere, se va primi în SPV o recipisă de depunere, iar apoi tot în SPV se va primi Certificatul NUI.

4.
Fiscalizare

Contabilul va trimite unității de service AMEF, certificatul NUI, pentru a putea fiscaliza AMEF-ul.